niedziela, 12 października 2014

Pieguski- ciasteczka dla łakomczuchów

Jak to mówią w reklamie "chodzi za mną coś słodkiego. Myślałam, myślałam i przypomniałam sobie jak kilka lat temu zrobiłam ciasteczka na któryś zjazd rodzinny i mimo, że było ich dużo, nie doczekały się następnego dnia. Postanowiłam znów zrobić ich więcej i dać przyjaciółce na wyjazd w Bieszczady.
Oto przepis:
30 dkg mąki wymieszać ze szczyptą soli i pół łyżeczki proszku do pieczenia. Kostkę masła utrzeć z 20 dkg cukru pudru i z 1 op. cukru waniliowego na puszystą masę. Dodać 2 jajka. Całość wymieszać  z mąką i 20 dkg posiekanych orzechów włoskich i laskowych ( w równych częściach) i 10 dkg posiekanej gorzkiej czekolady. Możemy dodać garść rodzynek lub suszonej żurawiny. Formujemy nawilżoną w wodzie ręką kulki, układamy na blasze i lekko spłaszczamy. Pieczemy w tem. 180 st. przez około 15 min. Ciasteczka w wykonaniu proste i szybkie, a przede wszystkim w degustacji pyszne....



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz