sobota, 22 lutego 2014

Ciastka francuskie serowe

W poprzednim życiu znałam panie, które bardzo imponowały mi swoją gospodarnością. Bardzo lubiłam chodzić do nich na kawę. Każda częstowała mnie swoimi ciekawymi wypiekami. Pamiętam panią Rysię, która nie tylko wspaniale piekła i gotowała, ale również robiła na drutach cudowne rzeczy. Od Rysi dostałam przepis na fajne ciasteczka. Nie wymagają one zbyt dużej pracy. Na zakończenie karnawału takie ciastka mogą zastąpić dość pracochłonne faworki, a równie są smaczne.
Oto przepis:
25 dag zmielonego twarogu, 25 dag mąki, 25 dag masła, ćwierć łyżeczki soli posiekać nożem. Dodać 1 jajko i szybko zlepić ciasto. Rozwałkować, pokroić w paski 10 na 4, które skręcamy w spiralki. Każdy pasek smarujemy lekko spienionym białkiem i posypujemy cukrem.
Dziś powitało nas piękne słońce, więc na pewno niedzielną kawę zagryzając pysznymi ciasteczkami, wypijemy na ganku.
Ludzie!!!! chyba zaczyna się wiosna! Przyleciały gęsi, drobiazg ptasi zaczyna swój wiosenny trel, krokusy, przebiśniegi i hiacynty
 zaczynają wychylać z ziemi swoje pączki. Boże! jak ja lubię wiosnę......



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz