poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Golonka po bawarsku z przepisu Elusi

Do tej pory to ja częstowałam różnymi przeze mnie upichconymi specjałami. Tym razem mnie poczęstowano. Moja młoda przyjaciółka Elunia (kucharka z doświadczeniem w gastronomii) przywiozła dla nas golonkę. Mówiąc szczerze nigdy nie przepadałam za tym daniem. Przyjaciel mówi, że robię ją smaczną, ale ja tego dania nigdy nie jem. Postanowiłam po namowach spróbować. No to klękajcie narody. Mięso pyszne, a do tego sos chrzanowy- delicje! Wymogłam na niej przepis i oto on:
Golonkę gotować w warzywach : marchewce, pietruszce, porze, selerze i ziołach (ziele angielskie, pieprz,). Dodać 2-3 ząbki czosnku, posolić. Warzyć około godziny (w zależności od wielkości golonki). Wyciągnąć, wystudzić. Zalać marynatą
składającą się z:
1 butelki ciemnego piwa "Książęcego", 1 łyżki majeranku, 
1 łyżeczki ziarnistego kminku, 1 łyżki "Delikatu do mięs" Knorra, 
1 pokrojonej cebuli i 3 ząbków czosnku. Zostawić na kilka godzin- najlepiej na noc. Piec na drugi dzień w temperaturze 180 st. do uzyskania złotego koloru golonki. Do uzyskania najlepszego smaku potrzebny jest dobry sos. Oto on:
Słoik chrzan ( 0,33), 400 ml 18% śmietany, 4 jajka, 3 łyżki octu winnego, 4  płaskie łyżki cukru, 1 łyżeczka soli- zagotować na małym ogniu, mieszając. I już.... Sos nadaje się na zimno i ciepło również do innych mięs. Pyszne.... 



2 komentarze:

  1. Witaj,

    Twoje przepisy wyglądają smakowicie!!
    Uwielbiam piec i gotować dla najbliższych i zawsze poszukuje nowych inspiracji w internecie.
    Twój blog może stać się inspiracją dla wielu. Chce ci zaproponować myTaste.pl, która jest wyszukiwarką najlepszych przepisów kulinarnych blogerów oraz stron internetowych z Polski.
    Dodaj swój blog http://www.mytaste.pl/dodaj-blog i daj szansę innym, dla których gotowanie jest pasją aby mogli poznać Twoje przepisy.
    Napisz do mnie jeśli masz pytania.

    Pozdrawiam,
    Remi
    info@mytaste.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Golonka to danie które jak każdy z nas wie jest kaloryczne. Dlatego czasami puszczam wodze i przygotowywuje to smaczne danie, oczywiście ze sporawą ilością świeżych ziół, do tego robię dip pomidorowo - miodowy, którego głównymi składnikami przecier Pomidori, miód, musztarda wszystko łączę z oliwą i octem jabłokowym, i już. Zachęcam do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń