poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Sałatka z ogórków na dwa sposoby

Kończy się czas zbiorów ogórków. W tym roku nasz przydomowy ogródek nie zachwycił dużym wysypem tego smacznego warzywa 
(a może owocu- zawsze mam z tym problem). Poratowałam się zakupami na pobliskim targu. Duże ogórki dostałam od przyjaciółki, wraz z przepisami na sałatki. Przyniosła ona również już zrobione specjały do spróbowania. Bardzo nam zasmakowały, więc podaję przepisy.
Oto 1 przepis:
2 kg obranych i pokrojonych w grubsze plasterki ogórków zasypujemy 0,5 szkl. soli. Zostawiamy na parę godzin, żeby puściły wodę. Odciskamy ją i mieszamy z :
pokrojoną w paseczki 1 papryką, startym na tarce  niedużym selerem, pokrojonymi w piórka 3 cebulami. Robimy zalewę:
3szkl. cukru, 1,5 szkl. wody, 1,5 szkl. octu 10%, kilka liści laurowych, ziele angielskie, 1 płaska łyżka gorczycy. Wszystko zagotować, lekko przestudzić, przecedzić i zalać warzywa. 
Napełnić słoiki i pasteryzować przez 15 min.
Drugi przepis:
2 kg obranych i pokrojonych w plasterki ogórków zasypać dwoma łyżkami soli , zostawić na parę godzin. Odciśnięte z wody ogórki mieszamy z pół kilogramem pokrojonych w piórka cebul, natką pietruszki i zielonym koperkiem. Zalewamy zagotowaną zalewą:
1,5 szkl. cukru, 1,5 szkl. octu, 3 szkl. wody, 1 łyżką gorczycy i 
1op. przyprawy do grylla ( ja użyłam przyprawy z firmy Prymat).
Dalej postępujemy jak w poprzednim przepisie. Sałatki są słodko- kwaśne, a ta druga ma specyficzny smak. Zimową porą takie przetwory przypomną nam ciepłe, słoneczne dni lata.....













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz