poniedziałek, 17 marca 2014

Wiosenne przesilenie - czy przeziębienie?

Od kilku dni coś mnie bierze. Nie posłuchałam mojej znajomej i umyłam okna. Okna owszem są czyste, a ja mam nos jak pompa strażacka, a w gardle papier ścierny. Jakby powiedział mój przyjaciel coś za coś. Nic mi się nie chce, a miałam tyle planów. Miałam zrobić tort imieninowy, a zrobiłam tylko ciasteczka owsiane. Może to lepiej, bo tort kaloryczny, a ciasteczka jakby bardziej dietetyczne. 
Oto przepis:
Kostkę miękkiego masła zmiksować z 1 szkl. cukru drobnego i 
0,5 szkl. cukru brązowego. Dodać 2 jajka, 1szkl. mąki ,2,5 szkl. płatków owsianych ( błyskawicznych), 1 łyżeczkę proszku do pieczenia i 0,5 łyżeczki sody, szczypta soli i cukier waniliowy.
Całą masę dobrze wymieszać, można dodać pokrojoną gorzką czekoladę lub posiekane orzechy. Robić male kuleczki  lekko spłaszczając. Układać na blaszce rzadko. Piec na złoty kolor przez
10-12 min. w tem. 180 st. A na przeziębienie koleżanka zaordynowała mi herbatkę: sok malinowy, sok cytrynowy, ziołomiód z mniszka lekarskiego i 1 łyżki spirytusu. Ale smaczne  lekarstwo!!! Dobre i na przeziębienie i na przesilenie.....






2 komentarze:

  1. Nie zazdroszczę choróbska fizycznego, ale pogody ducha i werwy. Zdrówka :) Buziaczki.
    Ciasteczka muszą być pyszne. Na pewno je zrobię. A lekarstwo też wypróbuję ;) Dzięki za przepisy :)

    OdpowiedzUsuń