czwartek, 1 maja 2014

Pyszna babka z ajerkoniakiem

 Zaczyna się majówka, a ja nie mam żadnego pomysłu na małe co nie co. Pogłówkowałam i przypomniałam sobie o fajnym przepisie na szybkie ciasto. Odwiedzą mnie dziewczyny z Klubu więc muszę ich czymś dobrym poczęstować. 
5 żółtek ubić ze szklanką drobnego cukru i z cukrem waniliowym, dodać szklankę ajerkoniaku i szklankę oleju. Dobrze wymieszać mikserem. Dodać 30 dkg mąki i 1 opakowanie (małe na pół kg mąki) proszku do pieczenia. Białka ubić na sztywno i dodać do masy.Delikatnie wymieszać. Jedną trzecią masy oddzielić i dodać 
2 łyżki kakao i 1 łyżeczkę kawy mielonej. Wlać połowę jasnego ciasta do wyłożonej papierem formy, a na to wyłożyć ciemne i resztę jasnego. Poruszać formą by kolory się lekko zmieszały. Wstawić do nagrzanego do 180 st. piekarnika. Piec około 45 min. Kiedy ciasto się lekko wystudzi polać lukrem cytrynowym. Jak przyjdą dziewczynki, to podam  babkę  zbitą śmietaną. 
A co tam...... 


I bez już rozkwitł..... ech chce się żyć!!!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz