niedziela, 15 września 2013

Nutelka po polsku

Kocia nie wróciła... Widać ten jej świat jest bardzo duży, ciekawy i daleki. A mój świat toczy się dalej bez niej. Szkoda.....
Dalej robię przetwory. Wczoraj zrobiłam powidła śliwkowe z dodatkiem gorzkiej czekolady i kakao. Smakują jak nutella.
Oto przepis:
3 kg śliwek węgierek wypestkowałam, wrzuciłam do dużego garnka podlałam szklanką wody i wstawiłam do piekarnika na
2 godziny w 180 st. Około pół godziny przed końcem smażenia dodałam około 1 kg cukru (może być mniej). Trzeba starannie wymieszać, żeby śliwki zupełnie się rozpadły. Dodać 2 czekolady gorzkie i 2 łyżki ciemnego kakao. Znowu dobrze wymieszać. Przełożyć do słoików i zawekować przez 15 min. Powidła lub jak kto woli nutella będą  smacznym dodatkiem do rogalików i naleśników. Jutro się zmierzę z gruszkami, kto wie co z nich zrobię....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz