niedziela, 13 października 2013

Przepis na dobry biszkopt

Kilka tygodni temu, serfując po internecie, weszłam na stronę o tortach. Okazało się, że pisze o ich wystroju moja znajoma z poprzedniego życia. Agnieszka sześć lat temu kupiła mój dom. Na swoim blogu pokazuje, jak można pięknie udekorować torty na różne okoliczności. Byłam pod ogromnym wrażeniem. Postanowiłam, że napiszę maila z gratulacjami. Aga na drugi dzień odpowiedziała. List był bardzo miły. Pisze ona, że ja przyczyniłam się do jej sukcesu. Przypomniała mi, że kilka lat temu dałam jej przepis na biszkopt. Bardzo mnie cieszy, że komuś w czymś pomogłam.
Oto ten przepis:
Ubić 4 białka z 1 szklanką cukru, w drugiej misce na 4 żółtka wsypać 1 łyżeczkę proszku do pieczenia i wlać 1 łyżkę octu 10%. Ubić łyżką do chwili podwojenia masy i przełożyć ją na ubite białka. Delikatnie wymieszać. Wsypać przesianą 1 szklankę mąki. Znów delikatnie zamieszać. Wyłożyć na posmarowaną tortownicę. Piec w 160 st. przez około 25 min. Ten przepis jest na małą tortownicę. Ja piekę duże torty, więc podwajam proporcje lub potrajam. Ten biszkopt zawsze się udaje. A potem wychodzą takie piękne torty, jak ten Agnieszki, którego zdjęcie pozwoliłam sobie ściągnąć z jej bloga tortyagnieszki.blogspot.com......





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz