piątek, 11 października 2013

Zielone jedzonko

Każdego roku o tej porze zajadam się kalafiorami i brokułami. Jest to najlepsza pora, ponieważ warzywa te są czyściutkie, bez dodatków (gąsienic). Zawsze jadłam je z bułką tartą przesmażoną na maśle. Tym razem spróbowałam zrobić w cieście. Jest to ciasto uniwersalne, ponieważ używam go i do ryb ido mięs. Nauczyła mnie tego przepisu moja Mama, która w tym cieście smażyła na wigilię śledzie.
Oto on:
Dwa żółtka wymieszać z dwoma łyżkami gęstej śmietany dodać dwie kopiaste łyżki mąki pszennej. Dobrze wymieszać mikserem. Jeżeli jest jest za gęste dodać śmietany, jeżeli za rzadkie mąki. Dwa białka ubić z solą, wymieszać z ciastem. Dodać według uznania przyprawy. Na koniec wlać dwie łyżki oleju. Proporcje tego ciasta można zwiększyć, w zależności od ilości warzyw lub innych produktów, które będziemy w nim smażyć. 
Kalafiory lub brokuły dzielimy na cząstki, wrzucamy na osolony wrzątek na 3 minuty. Wyjmujemy, osuszamy i studzimy. W głębokiej patelni rozgrzewamy olej i wkładamy porcjami namoczone w cieście warzywa. Smażymy na złoty kolor. Wiele lat temu kiedy moja córka chciała zostać wegetarianką, byłam przerażona, czym będę ją karmić. Oczywiści wtedy wybiłam jej to z głowy. Teraz mając różnorodność warzyw i przepisów, kto wie może bym się zgodziła.....


  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz